loading/hleð
(11) Blaðsíða 7 (11) Blaðsíða 7
THE NORTH ATLANTIC TELEGRAPH. 7 the public ear, and to claim even greater consideration than it could have commanded originally. Because it had not only its own specialities precisely as they were, but it had been demonstrated, by experiment, that a direct line could not be expected to succeed as a commercial telegraph. The results of the experiments that have been made in submarine telegraphy, at the public expense, with a view to determine the best mechanical form and the most favourable electrical conditions of deep-sea cables, will be of the greatest importance to the northern enterprise. Add to this, the attention of men of science has been largely directed to these questions, and many public discussions have taken place; the result of all of which is that the mechanical requirements of a deep-sea cable, and the behaviour of electricity in conductors of this kind, are far better understood than they were; so that the Officers of the North Atlantic Telegraph will have no occasion to grope their way along untrodden paths without a chart, but will have a rich store of facts and experience to guide them in their course. THE WYMAN EXPEDITION. In 1859, Col. Shaffner chartered the bark Wyman, a vessel of 200 tons, and sailed from Boston, to survey the route of the pro- posed telegraph. The observations of this expedition are given in the speech made by him at a meeting of the merchants in Glasgow, in his papers read before the Royal Geographical Society in London, and the British Association in Oxford, and at his examina- tion by the Committee on submarine telegraphy instituted by the Board of Trade of the British Government. It must be a source of very great satisfaction to that gentleman, as it is to his friends,
(1) Band
(2) Band
(3) Saurblað
(4) Saurblað
(5) Blaðsíða 1
(6) Blaðsíða 2
(7) Blaðsíða 3
(8) Blaðsíða 4
(9) Blaðsíða 5
(10) Blaðsíða 6
(11) Blaðsíða 7
(12) Blaðsíða 8
(13) Blaðsíða 9
(14) Blaðsíða 10
(15) Blaðsíða 11
(16) Blaðsíða 12
(17) Blaðsíða 13
(18) Blaðsíða 14
(19) Blaðsíða 15
(20) Blaðsíða 16
(21) Blaðsíða 17
(22) Blaðsíða 18
(23) Blaðsíða 19
(24) Blaðsíða 20
(25) Blaðsíða 21
(26) Blaðsíða 22
(27) Blaðsíða 23
(28) Blaðsíða 24
(29) Blaðsíða 25
(30) Blaðsíða 26
(31) Blaðsíða 27
(32) Blaðsíða 28
(33) Blaðsíða 29
(34) Blaðsíða 30
(35) Blaðsíða 31
(36) Blaðsíða 32
(37) Blaðsíða 33
(38) Blaðsíða 34
(39) Blaðsíða 35
(40) Blaðsíða 36
(41) Blaðsíða 37
(42) Blaðsíða 38
(43) Blaðsíða 39
(44) Blaðsíða 40
(45) Blaðsíða 41
(46) Blaðsíða 42
(47) Blaðsíða 43
(48) Blaðsíða 44
(49) Blaðsíða 45
(50) Blaðsíða 46
(51) Blaðsíða 47
(52) Blaðsíða 48
(53) Blaðsíða 49
(54) Blaðsíða 50
(55) Blaðsíða 51
(56) Blaðsíða 52
(57) Blaðsíða 53
(58) Blaðsíða 54
(59) Blaðsíða 55
(60) Blaðsíða 56
(61) Blaðsíða 57
(62) Blaðsíða 58
(63) Blaðsíða 59
(64) Blaðsíða 60
(65) Mynd
(66) Mynd
(67) Saurblað
(68) Saurblað
(69) Band
(70) Band
(71) Kjölur
(72) Framsnið
(73) Kvarði
(74) Litaspjald


The North Atlantic telegraph via the Færöe Isles, Iceland, and Greenland

Höfundur
Ár
1861
Tungumál
Enska
Blaðsíður
70


Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þessa bók, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þessa bók: The North Atlantic telegraph via the Færöe Isles, Iceland, and Greenland
https://baekur.is/bok/19b16a49-9153-48a9-b95f-0f4505ee5db2

Tengja á þessa síðu: (11) Blaðsíða 7
https://baekur.is/bok/19b16a49-9153-48a9-b95f-0f4505ee5db2/0/11

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Bækur.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.