loading/hleð
(26) Blaðsíða 22 (26) Blaðsíða 22
22 THE NORTH ATLANTIC TELEGRAPH. EXPENDITURES UNDER THE CONCESSION. After having made the voyage to Greenland in 1859, and landed at Glasgow, Col. Shaffner learned that there were opposing interests endeavouring to effect the cancelment of his Concession in Den- mark, on account of some alleged deficiency of formality with reference to one of the clauses of the Concession. After a dis- cussion of the questions with the Minister at Copenhagen, it was stipulated that certain new conditions should be made in the Con- cession, so as to permit the line to be carried to North Scotland; that the expenses of Col. Shaffner, incurred, as the equivalent of a sum to be regarded as caution, should he abandoned; and that, within ninety days, 100,000 dols. Danish should be deposited with the government, in the form of a guaranty that the line should be constructed within the term of the Concession. Early after this new arrangement was made, Mr. Joseph Rodney Croskey, of London, was applied to for aid in the premises. That gentleman deposited the 100,000 dols. with the Danish government, purchased and fitted out the steamer . Fox for the expedition of 1860, and besides these heavy outlays of moneys he has defrayed all other expenses of the enterprise up to the present time, and he has also given to the under- taking a degree of energy that has seldom marked the career of man. The promoters have not brought this undertaking rashly or hastily before the public. It is evident from the Reports and other documents attached hereunto, indeed, it is a matter of public notoriety, that they have spared neither time, nor money, nor pains to satisfy themselves that the proposition of a North Atlantic
(1) Band
(2) Band
(3) Saurblað
(4) Saurblað
(5) Blaðsíða 1
(6) Blaðsíða 2
(7) Blaðsíða 3
(8) Blaðsíða 4
(9) Blaðsíða 5
(10) Blaðsíða 6
(11) Blaðsíða 7
(12) Blaðsíða 8
(13) Blaðsíða 9
(14) Blaðsíða 10
(15) Blaðsíða 11
(16) Blaðsíða 12
(17) Blaðsíða 13
(18) Blaðsíða 14
(19) Blaðsíða 15
(20) Blaðsíða 16
(21) Blaðsíða 17
(22) Blaðsíða 18
(23) Blaðsíða 19
(24) Blaðsíða 20
(25) Blaðsíða 21
(26) Blaðsíða 22
(27) Blaðsíða 23
(28) Blaðsíða 24
(29) Blaðsíða 25
(30) Blaðsíða 26
(31) Blaðsíða 27
(32) Blaðsíða 28
(33) Blaðsíða 29
(34) Blaðsíða 30
(35) Blaðsíða 31
(36) Blaðsíða 32
(37) Blaðsíða 33
(38) Blaðsíða 34
(39) Blaðsíða 35
(40) Blaðsíða 36
(41) Blaðsíða 37
(42) Blaðsíða 38
(43) Blaðsíða 39
(44) Blaðsíða 40
(45) Blaðsíða 41
(46) Blaðsíða 42
(47) Blaðsíða 43
(48) Blaðsíða 44
(49) Blaðsíða 45
(50) Blaðsíða 46
(51) Blaðsíða 47
(52) Blaðsíða 48
(53) Blaðsíða 49
(54) Blaðsíða 50
(55) Blaðsíða 51
(56) Blaðsíða 52
(57) Blaðsíða 53
(58) Blaðsíða 54
(59) Blaðsíða 55
(60) Blaðsíða 56
(61) Blaðsíða 57
(62) Blaðsíða 58
(63) Blaðsíða 59
(64) Blaðsíða 60
(65) Mynd
(66) Mynd
(67) Saurblað
(68) Saurblað
(69) Band
(70) Band
(71) Kjölur
(72) Framsnið
(73) Kvarði
(74) Litaspjald


The North Atlantic telegraph via the Færöe Isles, Iceland, and Greenland

Höfundur
Ár
1861
Tungumál
Enska
Blaðsíður
70


Beinir tenglar

Ef þú vilt tengja á þessa bók, vinsamlegast notaðu þessa tengla:

Tengja á þessa bók: The North Atlantic telegraph via the Færöe Isles, Iceland, and Greenland
https://baekur.is/bok/19b16a49-9153-48a9-b95f-0f4505ee5db2

Tengja á þessa síðu: (26) Blaðsíða 22
https://baekur.is/bok/19b16a49-9153-48a9-b95f-0f4505ee5db2/0/26

Vinsamlegast ekki tengja beint á myndir eða PDF skjöl á Bækur.is þar sem slíkar slóðir geta breyst án fyrirvara. Notið slóðirnar hér fyrir ofan til að tengja á vefinn.